Reklamation
När du handlar på www.sleeptight.se har du tre års reklamationsrätt enligt EUs konsumentskyddslagstiftning. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, ersatt, få pengarna tillbaka eller få avdrag på priset, beroende på den unika situationen. Det kräver så klart att reklamationen är motiverad, och att felet inte har uppstått efter felaktig användning eller hantering som har skadat produkten. Produkten ska reklameras inom rimlig tid efter att skadan har upptäckts. Om produkten reklameras inom två månader från att felet upptäcktes, kommer reklamationen alltid att vara inom rimlig tid.
SleepTight AB ansvarar bara för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Ett fel som beror på vanvård, normalt slitage genom användning, onormalt bruk (handhavandefel), olyckshändelse eller liknande förhållande kan säljaren inte hållas ansvarig för. Läs gärna mer om reklamationsrätt på Konsumentverkets hemsida.
SleepTight snarkreducering har i våra studier visat sig hjälpa 1 av 3 personer. Det finns alltså inte en hundraprocentig garanti för att produkten fungerar för alla. Om den inte fungerar för just dig är detta inte ett skäl för reklamation.
Som konsument ersätts du för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som kan ha uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Detta förutsatt att reklamationen är godkänd enligt Konsumentköplagen.
Om du har klagomål på ditt köp ska du kontakta vår kundtjänst via alternativt via vanlig post på adressen nedan. I meddelandet ska du uttrycka tydligt att du vill reklamera din vara.
Lyckas vi inte hitta en lösning kan du kontakta allmänna reklamationsnämnden, via www.arn.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Postadress till ARN: Box 174, 101 23 Stockholm
Du kan även avvända EU-kommissionens nätbaserade klagoportal, vilket huvudsakligen är relevant om du är en kund som är bosatt utanför Sverige. Du hittar klagoportalen här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du vill reklamera en produkt ska den skickas till vår adress: SleepTight AB BOX 2008 SE-222 02 Lund Sverige
Returer
30 dagars - returrätt
Som kund hos SleepTight har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du tagit emot din vara.
Du har rätt att öppna förpackningen och prova din SleepTight snarkkrage, ej använda den!
Motsvarar den inte dina förväntningar är du välkommen att returnera den.
Krav på SleepTights varor och skick.
- Varan behöver returneras i oförändrat skick för att du som kund ska få fullständig kreditering.
- Om en vara har använts i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion har SleepTight rätt att göra värdeminskningsavdrag på upp till 100% av varans pris.
- Skulle en av våra produkter returneras i ett skick där vi inte kan sälja den vidare, erbjuder vi att skicka tillbaka varan. Vi kommer att debitera returfrakten tillbaka, vilket är 100 kr totalt. Returen kommer att skickas till er närmsta ombud.
Retur/kontaktformulär
Vid retur måste du alltid fylla i Retur/kontaktformuläret ( nedan på denna sida) och önskvärt en feedback/anledning till varför du vill returnera.
Returrätt gäller ej på hygienprodukter med brutna förpackningar som t ex kuddar, örngott och andra kroppsnära produkter.
Observera att du måste bifoga returformuläret till oss så att vi kan återbetala din order korrekt.
Returer godkänns endast om varan Snarkkragen är hel och ren och originalförpackningen kommer till oss och är i oskadat skick.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Du ansvarar själv för fraktkostnaderna.
Varor som returneras till SleepTight utan bifogat Returformulär i förpackningen ansvarar vi ej för då vi inte kan säkerställa korrekt returhantering utan det.
Varan skickas till:
SleepTight AB, BOX 2008, 222 02 Lund, Sverige
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från och med den dag du får varan.
Inom 14 dagar ska du via vårt kontaktformulär meddela oss att du vill ångra ditt köp. I meddelandet ska du uttrycka tydligt att du vill utnyttja din ångerrätt.
Om du istället vill använda Konsumentverkets standardiserade ångerblankett så går det naturligtvis bra. Du hittar den här.
Du kan inte ångra köpet genom att endast neka att ta emot varan utan att meddela oss om det.
Varans skick när du skickar tillbaka den Du ansvarar för eventuell värdeminskning på produkten som härrör från någon annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma produktens typ, egenskaper och funktion. Med andra ord – du kan prova produkten på samma vis som du skulle i en fysisk butik.
Om varan är provad på annat sätt än beskrivet här ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid en retur endast får en del eller inget av beloppet tillbaka, beroende på varans handelsmässiga värde.
Ångerrätten gäller ej på hygienprodukter med brutna förpackningar som t ex kuddar, örngott och andra kroppsnära produkter.
Vid returnering ansvarar du för att varan är lämpligt förpackad. Du ansvarar för varan tills den är levererad.
Varan skickas till: Sleep Tight AB BOX 2008 SE-222 02 Lund Sverige
Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.