Beställning

När vi mottagit betalning för din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du angett din riktiga e-postadress bland dina uppgifter. Spara detta mail för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst. Orderbekräftelsen innehåller information om totalpris med specificerat moms och de fullständiga, vid köptillfället aktuella köpvillkoren.

SleepTight AB accepterar inte avtal och / eller betalningar från personer under 18 års ålder. Om du är under 18 års ålder måste din förälder eller vårdnadshavare godkänna detta avtal på din vägnar.

Alla priser på webbplatsen anges inklusive moms.

Betalning och säkerhet

Du kan betala direkt med ditt betalkort via PayPal utan att ha ett PayPal-konto. Du kan handla tryggt i nätbutiker världen över från din dator, smarta telefon eller surfplatta.

Du kan betala med följande metoder:
– Visa
– MasterCard
– American Express
– PayPal

Inga extra avgifter tillkommer för betalning med kort.

Sleep Tight AB får aldrig kännedom om de kortuppgifter du anger under betalningen. Om du vill lära dig mer om betalningar och/eller öppna ett konto hos PayPal, besök PayPals hemsida. Men du behöver alltså inte ha ett PayPal-konto för att enkelt och säkert betala.

Leverans

Sleep Tight AB använder Postnord för leverans. Din beställning skickas som A-brev direkt till den valda leveransadressen. Eftersom en SleepTight är för stor att delas ut i de flesta brevlådor, kommer du att få en avisering för avhämtning hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Vid utlämningen skall du alltid kunna uppvisa giltig legitimation tillsammans med försändelse-id som står på din avisering.

I de flesta fall ligger försändelser på PostNords utlämningsställe i maximalt 14 dagar. Försändelser som inte hämtas ut i tid skickas tillbaka till Sleep Tight AB.

Leveranstiden är normalt 3-4 vardagar från att vi registrerat din beställning. Beställningar skickas ut alla helgfria vardagar.

Leveransförseningar
Om din leverans försenas med flera dagar eller saknas, skickar SleepTight AB en ny leverans utan extra kostnad. Om du inte accepterar detta har du rätt att häva köpet

Lagerstatus
Samtliga på webbplatsen exponerade varor finns i lager för omgående leverans.

Fraktkostnad
Fri frakt.

Reklamation

När du handlar på www.sleeptight.se har du tre års reklamationsrätt enligt EUs konsumentskyddslagstiftning. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, ersatt, få pengarna tillbaka eller få avdrag på priset, beroende på den unika situationen. Det kräver så klart att reklamationen är motiverad, och att felet inte har uppstått efter felaktig användning eller hantering som har skadat produkten. Produkten ska reklameras inom rimlig tid efter att skadan har upptäckts. Om produkten reklameras inom två månader från att felet upptäcktes, kommer reklamationen alltid att vara inom rimlig tid.

Sleep Tight AB ansvarar bara för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Ett fel som beror på vanvård, normalt slitage genom användning, onormalt bruk (handhavandefel), olyckshändelse eller liknande förhållande kan säljaren inte hållas ansvarig för. Läs gärna mer om reklamationsrätt på Konsumentverkets hemsida.

SleepTight snarkreducering har i våra studier visat sig hjälpa fem av sju personer. Det finns alltså inte en hundraprocentig garanti för att produkten fungerar för alla. Om den inte fungerar för just dig är detta inte ett skäl för reklamation.

Som konsument ersätts du för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som kan ha uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Detta förutsatt att reklamationen är godkänd enligt Konsumentköplagen.

Om du har klagomål på ditt köp ska du kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär alternativt via vanlig post på adressen nedan. I meddelandet ska du uttrycka tydligt att du vill reklamera din vara.

Lyckas vi inte hitta en lösning kan du kontakta allmänna reklamationsnämnden, via www.arn.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Postadress till ARN: Box 174, 101 23 Stockholm

Du kan även avvända EU-kommissionens nätbaserade klagoportal, vilket huvudsakligen är relevant om du är en kund som är bosatt utanför Sverige. Du hittar klagoportalen här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Om du vill reklamera en produkt ska den skickas till vår adress:
Sleep Tight AB
BOX 2008
SE-222 02 Lund
Sverige

Returer

30 dagars- returrätt

Som kund hos SleepTight har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du tagit emot din vara. Du har rätt att öppna förpackningen och prova din SleepTight snarkkrage.

Motsvarar den inte dina förväntningar är du välkommen att returnera den. Vid retur måste du alltid fylla i Retur/kontaktformuläret och ge oss en feedback/anledning till varför du vill returnera. Klicka här

Observera att du måste bifoga returformuläret till oss så att vi kan återbetala din order korrekt. Returer godkänns endast om varan och originalförpackningen kommer till oss och är i oskadat skick.

Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Du ansvarar själv för fraktkostnaderna.

Varor som returneras till SleepTight utan bifogat Returformulär ansvarar vi ej för då vi inte kan säkerställa korrekt returhantering utan det.

Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt från och med den dag du får varan.

Inom 14 dagar ska du via vårt kontaktformulär meddela oss att du vill ångra ditt köp. I meddelandet ska du uttrycka tydligt att du vill utnyttja din ångerrätt.

Om du istället vill använda Konsumentverkets standardiserade ångerblankett så går det naturligtvis bra. Du hittar den här.

Du kan inte ångra köpet genom att endast neka att ta emot varan utan att meddela oss om det.

Varans skick när du skickar tillbaka den
Du ansvarar för eventuell värdeminskning på produkten som härrör från någon annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma produktens typ, egenskaper och funktion. Med andra ord – du kan prova produkten på samma vis som du skulle i en fysisk butik.

Om varan är provad på annat sätt än beskrivet här ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid en retur endast får en del eller inget av beloppet tillbaka, beroende på varans handelsmässiga värde.

Vid returnering ansvarar du för att varan är lämpligt förpackad. Du ansvarar för varan tills den är levererad.

Varan skickas till:
Sleep Tight AB
BOX 2008
SE-222 02 Lund
Sverige

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

 

Last updated: juli 20, 2021 at 10:15 f m